Umowa z agencją reklamową – na co zwrócić uwagę?

Kiedy już posiadamy stronę internetową swojej firmy zazwyczaj kolejnym krokiem jest jej reklamowanie. Zdarza się, że firma, która stronę projektowała i programowała świadczy również usługi reklamowe, w przeciwnym razie powinniśmy poświęcić trochę czasu na to, aby znaleźć agencję godną zaufania. Czym się kierować i na co zwrócić uwagę?

Agencja sem, z którą osiągniemy sukces

Bardzo ważne jest już pierwsze wrażenie, które związane jest z daną agencją. Są agencje sem, które przede wszystkim stawiają na budżet i na to, ile pieniędzy chcielibyśmy w reklamę zainwestować (w domyśle ile pieniędzy mogą na danym kliencie zarobić), co nie jest do końca obiecującym podejściem. Znacznie lepsze wrażenie robi rozmowa, gdzie pytają nas nie tylko o budżet, ale też o to dlaczego chcemy taką kampanię reklamową rozpocząć, na czym nam zależy najmocniej i jaki rezultat chcielibyśmy uzyskać. Znając cel dopiero można zastanowić się, w jaki sposób możliwe jest jego osiągnięcie.

Kampania sem i uczciwy sposób jej rozliczania

Zanim w ogóle zdecydujemy się na jakąkolwiek reklamę, najlepiej odpowiednio wcześniej poczytać o tym, jakie są najuczciwsze sposoby rozliczania takich usług. Nietrudno znaleźć przykład firmy, która pobiera jakąś kwotę na reklamę Google AdWords, ale nie precyzuje ile z tego kierowane jest na wyświetlanie reklam, a ile pobierane jest za obsługę kampanii. Jeśli dodatkowo umowa zawierana z agencją tego nie precyzuje – nagle może się okazać, że praktycznie na reklamy nie mamy już żadnych pieniędzy, bo obsługa kampanii jest tak droga. Podobnych przypadków można znaleźć wiele szczególnie, jeśli zawierana umowa zawiera niewiele informacji o warunkach świadczenia usługi, tego co usługa w sobie zawiera i za co konkretnie płacimy. Umowa z agencją reklamową powinna być na tyle szczegółowa, abyśmy nie mieli żadnych wątpliwości co do tego, za co dokładnie płacimy. W końcu – o reklamach w wyszukiwarce internetowej często mówi się, że jest to reklama efektywnościowa, bo wiemy za co płacimy – albo za wysokie pozycje w Google, albo za konkretne kliknięcia. Jednak, abyśmy faktycznie wiedzieli za co płacimy – musi to jeszcze dokładnie precyzować umowa z agencją reklamową. Wówczas wdrożona kampania sem może spełnić nasze oczekiwania, a i chętniej zdecydujemy się na zwiększenie budżetu, jeśli będziemy widzieć, że faktycznie to, za co płacimy przynosi nam wymierne korzyści. Uczciwa agencja sem będzie z nami współpracowała na zasadzie partnerstwa tak, aby obie strony mogły na tym skorzystać.

Post Author: admin