Na czym polega konfekcjonowanie produktów?

Konfekcjonowanie towarów jest stosunkowo młodą usługą. Jeszcze kilkanaście lat temu zajmowano się tym na ostatnim etapie produkcji, a teraz często jest to zadanie zlecane podmiotom zewnętrznym. Na czym polega konfekcja produktów? Co podczas nie jest przeprowadzane?

Łączenie ze sobą produktów

Konfekcjonowanie towaru najczęściej polega na łączeniu ze sobą produktów – z tej samej lub z różnych kategorii. To bardzo ważne, bo czasami w opakowaniu zbiorczym umieszcza się kilka egzemplarzy tego samego produktu, który docelowo ma być sprzedawany na sztuki. Innym razem jednak tworzy się zestawy np. szampon i odżywkę, które mają być ze sobą połączone przez cały czas i do finalnych odbiorców mają trafić jako komplet. Konfekcjonowanie produktów to również dołączenia do pełnowymiarowych produktów próbek, ulotek lub dodatków o zupełnie innym charakterze. Produkty te muszą zostać odpowiednio dobrane, ułożone i zapakowane w sposób bezpieczny i równocześnie atrakcyjny dla ostatecznego klienta.

Opisanie produktów

Konfekcja produktów to także ich odpowiednie oklejanie. Oznacza to, że na opakowaniach zbiorczych muszą pojawić się odpowiednie napisy. Najczęściej są to etykiety zawierające informację o tym, co znajduje się w zestawie. Czasami też są one opisane hasłami zachęcającymi do zakupu, które informują o promocji oraz o atrakcyjnej cenie zestawu. Często umieszcza się na nich także etykietę z sugerowaną ceną. W ten sposób można przygotować produkt, który jest zapakowany w sposób estetyczny i reprezentacyjny. Można więc bez obaw przekazać go do dalszej odsprzedaży i dostarczyć go do finalnych klientów.

Konieczne przygotowanie do sprzedaży

Zwykle pomiędzy produkcją a wprowadzeniem towaru do sprzedaży znajduje się jeszcze sporo etapów. Nie wystarczy tylko zakończyć produkcję. Konieczne jest jeszcze umieszczenie etykiet na opakowaniach produktów, czasami niezbędne jest zamieszczenie na nich naklejek z tłumaczeniem składu oraz informacji o produkcie, oraz kodów kreskowych. Wszystko to musi być wykonane jeszcze zanim produkty trafią do sprzedaży. Oczywiste jest więc, że należy zająć się tym jak najszybciej, by towary mogły trafić do swoich odbiorców w w krótkim czasie, co z kolei wpływa na utrzymanie płynności finansowej firmy. Dlatego właśnie, by usprawnić przygotowanie do sprzedaży towarów, oklejanie ich etykietami i kodami kreskowymi także może zostać włączone do konfekcjonowania produktów wykonywanego przez podmiot zewnętrzny.

Post Author: admin