Parkingi strzeżone koniecznie muszą być zabezpieczone sprawnymi systemami zapewniającymi bezpieczeństwo oraz weryfikację osób wjeżdżających i wyjeżdżających na plac. Na komplet zabezpieczeń składają się ogrodzenie, monitoring, całodobowa ochrona oraz szlabany parkingowe. Na jakiej zasadzie działają szlabany?
Budowa szlabanu
Ramię szlabanu zazwyczaj wykonane jest z czystego aluminium. Aluminiowe szlabany parkingowe pokrywa się farbą poliestrową, a także znakuje światłami i punktami odblaskowymi. Ramię szlabanu poruszane jest za pomocą zasilacza hydraulicznego oraz tzw. cylindra dwustronnego działania. W metalowej kolumnie umieszczony jest mechanizm napędowy, czyli cały elektroniczny sterujący pracą układ, jak również urządzenia do stopowania poruszającego się ramienia w dowolnym momencie jego pracy. Na szlabanie oprócz tego można zamontować dodatkowe lampy ostrzegawcze, czytniki kart, czytniki rejestracji, fotokomórki, stacyjki kluczykowe, magnetyczne pętle oraz inne formy zabezpieczeń systemu.
Niezawodne nawet w czasie awarii prądu
System parkingowy i szlabany parkingowe muszą działać i być niezawodne nawet w przypadku braku zasilania z sieci. Dlatego wyposażone są one w specjalne zasilacze, rodzaj akumulatorów, który stanowi alternatywne źródło energii. Zaletą szlabanów jest także szybkość reakcji i działania, gdyż dobry, nowoczesny szlaban otwiera się w czasie od 0,5 do 10 sekund od przesłania sygnału. Wpływ na szybkość pracy szlabanu ma długość ramienia. Aby działać poprawnie, szlaban musi zostać stabilnie osadzony w podłożu tak, aby stanowił mocną przeszkodę dla pojazdów i osób, które chciałby przejechać lub sforsować zaporę bez weryfikacji. Ramię szlabanu zazwyczaj jest nieco krótsze niż szerokość przejazdu, co pozwala na nieblokowanie ruchu pieszych i rowerzystów.
Solidne i trwałe zabezpieczenie
Właściwie przeprowadzona instalacja szlabanu oraz stosowanie się do wytycznych jego obsługi gwarantuje bezawaryjną, ciągłą pracę szlabanu nawet przez 10 lat. Systemy instalowane w celu otwierania i zamykania zapory są różnorodne. Niektóre z nich można obsługiwać za pomocą kokpitu ulokowanego w portierni lub z użyciem automatycznego pilota. W przypadku gdy szlaban zabezpiecza ruch osobowy, szlabanem zazwyczaj kieruje pracownik ochrony znajdujący się bezpośrednio przy urządzeniu.
Więcej informacji znajdziesz na stronie szlabany parkingowe.