Kiedy mówimy o reklamach w Internecie bardzo istotną kwestią jest landing page. Jest on niczym innym, jak rozszerzeniem treści danej reklamy. Odbiorca, którego zainteresuje hasło reklamowe może kliknąć w reklamę, aby przekonać się o tym co takiego ma mu do przekazania. Na landing pageach znajdują się przyciski, które mają skłonić odbiorcę do wykonania określonej czynności, czyli tak zwane CTA Button.
Co to jest CTA Button?
CTA button czyli Call To Action Button, jest niczym innym jak przyciskiem, który ma zachęcić odbiorcę reklamy do wykonania na niej określonej czynności. Jeżeli na przykład reklamujemy nasz sklep internetowy to przyciskiem, który zachęci odbiorcę do działania może być na przykład ten przekierowujący na naszą stronę internetową, na której znajduje się szeroka oferta naszych produktów.
Ważnym jest, aby przycisk zachęcał użytkownika do kliknięcia w niego. Czyli przede wszystkim stworzenie kampanii reklamowej, która będzie atrakcyjna dla odbiorcy i zaciekawi go do tego stopnia, aby chętnie odwiedził naszą stronę internetową, wykonał telefon lub umówił się na spotkanie.
Jakie są zasady w tworzeniu przycisku Call To Action?
Kiedy tworzymy ten rodzaj przycisku na naszym landig page musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, dzięki którym zwiększymy szansę na to, aby potencjalny odbiorca zechciał wykonać zamierzony przez nas ruch.
Pierwszą zasadą jest ta, aby przycisk CTA był takich rozmiarów, które dadzą możliwość zauważenia go przez odbiorcę, a tym samym skłonią również do kliknięcia w niego. Ponadto przycisk CTA powinien także wyróżniać się na stronie. Chodzi głównie o to, aby występował w odmiennych od strony kolorach, dzięki czemu nie zleje się z jej zawartością.
Aby CTA Button spełniał jak najlepiej swoją rolę i skłaniał do kliknięcia w niego, ważnym jest aby posiadał on skuteczny tekst. Utarte teksty typu „zadzwoń teraz” lub „odwiedź naszą stronę” nie są zbyt kreatywnym rozwiązaniem. Dlatego też warto poświęcić trochę czasu na to, aby wymyślić coś chwytliwego, co zaciekawi odbiorcę i skłoni do naciśnięcia przycisku.
Pamiętajmy o tym, aby tworząc reklamę w jak najciekawszy sposób skonstruować komunikaty na nich występujące, które zaciekawią odbiorcę i zachęcą do odwiedzenia naszej strony, a może i nawet zakupienia naszego produktu lub też skorzystania z naszych usług. Jeżeli będziemy powielać pomysły konkurencji, z całą pewnością w oczach klienta staniemy się kolejną firmą, która chce coś „wcisnąć”.