Bardzo często osoby, których strona internetowa zajmuje bardzo wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy nie tylko nie ma kliknięć, ale również konwersji. Dlaczego użytkownicy nie wchodzą na stronę, choć jest ona na bardzo wysokiej pozycji w wyszukiwarce? W jaki sposób powinno się właściwie zoptymalizować meta description, by użytkownicy zostali zachęceni do wejścia na stronę z wyszukiwarki?
Czym dokładnie jest meta description?
Warto mieć świadomość, że opisy meta należą do elementów meta tags, czyli w najprostszym możliwym ujęciu danych, których zadaniem jest zdefiniowanie zawartości danej strony internetowej. Warto również zdawać sobie sprawę, że zdecydowana większość meta tags nie jest widoczna przez użytkowników, którzy odwiedzają poszczególne witryny internetowe. Możliwe jest bowiem ich odczytanie tylko i wyłącznie w kodzie strony. Z kolei meta title wyświetlany jest w przeglądarce w zakładce danej strony internetowej oraz na stronach z SERP-ami.
Jak pisać opis meta description?
Nie wszyscy wiedzą, ale jeszcze 10 lat temu opisy meta description miały bardzo duże oddziaływanie na pozycjonowanie witryn internetowych w wyszukiwarkach. Niestety webmasterzy zdecydowanie nadużywali tego elementu, wypełniany był on bowiem bardzo niemerytorycznymi słowami kluczowymi. W ten prosty sposób pozycja danej strony internetowej szła bardzo w górę. Zjawisko to otrzymało nawet nazwę keyword stuffing. Dopiero w 2009 Google podjęło decyzję o zmianie algorytmu, według, którego meta opisy mają nie mieć, aż tak dużego znaczenia. Można się jednak spotkać z bardzo licznymi opiniami sugerującymi, iż obecność dobrze skonstruowanego meta opisu nadal ma pośredni wpływ na SEO.
Jak pisać opis meta description? Omawiany opis meta musi stanowić wizytówkę danej witryny internetowej. Musi on bowiem zachęcić potencjalnych odbiorców, by kliknęli w wynik wyszukiwania na daną frazę. Warto mieć świadomość, że współczynnik kliknięć (jest to wyrażony w procentach wynik podzielenia liczby unikalnych kliknięć przez ogólną liczbę wyświetleń) będzie wyższy dla takich stron internetowych, które posiadają właściwie zoptymalizowane opisy meta description. Oczywiście sam znacznik meta description nie jest zaliczany do czynników rankingowych, jednak zauważalne jest jego oddziaływanie na polepszenie wskaźnika CTR.