Charakterystyka działań marketingowych w sieci – reklama w internecie

Niegdyś niedoceniana, dziś stanowi podstawę działań marketingowych. Ogłaszanie się za pomocą sieci internetowej weszło na dobre do kanonu działań marketingowych. Reklama w internecie bije rekordy popularności i dziś ciężko sobie wyobrazić funkcjonowanie przedsiębiorstw bez własnej strony, charakterystyki w Google czy profilów w mediach społecznościowych

Reklama internetowa powstała stosunkowo niedawno – dzisiejsze działania marketingowe

Działania marketingowe prowadzone za pośrednictwem internetu stanowią bardzo młodą gałąź reklamy. Profesjonalne działania na tej płaszczyźnie podejmowane są zaledwie od kilkunastu lat. Pierwsze, proste reklamy zostały umieszczane w sieci w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Od tego czasu e marketing intensywnie się rozwija i można powiedzieć, że stał się nierozłączną częścią internetu.

E marketing jako szczególnie intensywnie rozwijająca się dziedzina działań reklamowych

Mimo, iż jest to stosunkowo młoda dziedzina, to reklama internetowa potrafi kosztować bardzo dużo. Największe korporacje wiedzą, że pomijając medium jakim jest sieć internetowa, tracą ogromną część swoich dochodów. Sieć bowiem jest ogólnodostępna, można z nią się połączyć niemalże na całym świecie, a liczba użytkowników podłączonych do internetu stale rośnie i będzie rosła.

Reklama w internecie i jej powiązania z szeroko rozumianym marketingiem on-line

E marketing i reklama w internecie są ze sobą ściśle powiązane. Wspólnym mianownikiem tych działań jest internet jako źródło przekazu. Jest ono specyficznym kanałem informacji, znacznie różniącym się od telewizji czy radia. W przypadku tych drugich reklamy serwowane konsumentom są w sposób bezpośredni, odbiorca nie ma szans na dostosowanie reklamy do własnych preferencji.

Przekaz dostosowany do konkretnych preferencji konsumenta

Reklama internetowa daje szerokie pole do popisu dla przedsiębiorstw, które chciały by wykorzystać ten kanał przekazu do zrealizowania swojej kampanii reklamowej. W dużym stopniu reklamy mogą być kierowane do konkretnych użytkowników. Jeżeli konsument jest zainteresowany np. sportowym trybem życia, siłownią i suplementami, to reklamy, z którymi będzie się konfrontował będą zgodne z jego preferencjami.

Post Author: admin