Czy warto zdecydować się na reklamy RTB?

Tematem wielu dyskusji w zakresie marketingu internetowego stały się w ostatnim czasie kampanie RTB. Działania opierające się na zakupie drogą licytacji miejsc reklamowych wywołują spore zainteresowanie. Czy warto zdecydować się na taki sposób dotarcia do klienta? Jakie są największe atuty reklamy RTB?

Szybkia droga do odpowiedniego klienta

Główną zaletą RTB marketingu jest możliwość niezwykle szybkiego przebicia się do potencjalnego klienta. Co to oznacza? Firma prowadząca kampanie RTB może błyskawicznie znaleźć dokładnie takiego odbiorcę, o jakiego jej chodzi. Mowa tu o użytkownikach sieci, wyrażających zainteresowanie danym produktem lub potrzebę skorzystania z konkretnej usługi. Zakup przestrzeni reklamowej w czasie rzeczywistym sprawia, że można zdecydować, komu wyświetlić dany przekaz, opierając się na kilku rodzajach danych. Może to być m.in. płeć, pochodzenie, status zawodowy, zainteresowania lub wiek użytkownika. RTB marketing zakłada zatem, że najważniejsze jest nie tyle miejsce pojawienia się reklamy, a przede wszystkim to, do kogo ona dotrze.

Różnorodność

Kampanie RTB dają również możliwość przedstawienia reklam w dowolnie wybrany sposób. Usługodawcy zajmujący się systemami RTB pozwalają swoim klientom na wykorzystanie rozmaitych formatów reklam, które promować mają daną stronę czy produkt. Co więcej, bannery te prezentują się bardzo różnorodnie, w zależności od zapotrzebowania danej firmy, jej charakteru czy typu odbiorcy. RTB reklama może zatem przybrać formę zwykłego pliku JPG, który zawierać będzie jedynie statyczną treść tekstową lub zdjęcie. Dostępne są także bardziej zaawansowane banery (np. w postaci GIF-ów), przekazujące informację w zdecydowanie bardziej dynamicznej lub animowanej wersji. Możliwość wyboru w zakresie wyglądu i formatu reklamy to duże udogodnienie i spory atut.

Koszt

Każda reklama to działanie, którego głównym celem jest zwiększenie zysków. Drogą do tego jest wzbudzenie zainteresowania klientów, którzy w efekcie decydują się kupić usługę czy produkt. Najistotniejsze jednak, aby inwestycja była opłacalna. Kampanie RTB, o ile są odpowiednio poprowadzone, przekładają się na pozytywnie na sprawy finansowe przedsiębiorstwa. Początkowa stawka za wykupioną przestrzeń reklamową nie jest jedynym czynnikiem, który należy uwzględnić podczas planowania działań promocyjnych – najistotniejsze są ostateczne rezultaty całego procesu. RTB reklama to szansa na zwiększenie popularności i sprzedaży.

Post Author: admin