Niezależnie od tego, czy firma działa w branży handlowej, logistycznej czy turystycznej nie da się uniknąć konieczności używania systemów i oprogramowania wspierającego. Tempo przekazywania danych, generowania raportów i zestawień wymusza również udoskonalenia i rozwój firm w obszarze odpowiedniego oprogramowania i szeroko pojętej cyfryzacji.
Czym jest ERP skrót?
ERP skrót tłumaczy się z angielskiego i oznacza planowanie zasobów przedsiębiorstwa (enterprise resource planning). To planowanie odbywa się na wszystkich poziomach zarządzania oraz w większości kluczowych obszarów działania firmy.
Chodzi tu przede wszystkim o działania z obszaru finansów, księgowości, planowania łańcucha dostaw, ale również wsparcie w kontekście zarządzania i planowania kadr, zasobów ludzkich czy współpracy z klientami.
Dlaczego systemy ERP skrót?
Na rynku jest bardzo dużo firm proponujących rozwiązania systemowe, które mają na celu wsparcie procesów biznesowych. To, co jest istotne w kontekście rozwiązań ERP to ich wszechstronność i skuteczność. ERP łączy bowiem ze sobą wszystkie obszary biznesowe, dzięki czemu tworzy się możliwość współpracy między nimi oraz zwiększa się produktywność.
System ERP jest platformą oferującą kilka wspólnie połączonych narzędzi do poprawy i usprawnienia działania kluczowych obszarów. Każdy obszar ma swój moduł, który można rozwijać lub poprawiać.
Korzyści erp skrót
Przede wszystkim spójny system oprogramowania daje możliwość standaryzacji procesów. Dzięki temu firma może się rozwijać, poszerzać swoją działalność, również na rynkach zagranicznych. Systemy ERP działają bowiem globalnie i są wykorzystywane przez większość dużych, międzynarodowych firm w każdej branży.
ERP daje możliwość prostej i szybkiej współpracy między różnymi działami w firmie, a także między parterami biznesowymi, dostawcami czy klientami końcowymi. Przykładowo klient, który ma dostęp do systemu, generuje zamówienie. To zamówienie błyskawicznie trafia na platformę i jest generowane przez system u dostawcy.
Dostawca przygotowuje zamówienie do wysyłki, generując dokumenty przewozowe. Przewoźnik otrzymuje powiadomienie o wysyłce również w systemie i planuje odpowiednio transport do klienta, który towar zamówił.
Wszystko odbywa się szybko i z ograniczeniem błędów. Klient otrzymuje towar na czas, nie zdając sobie sprawy, ile osób było zaangażowanych w realizację jego zamówienia. To wszystko mogło się wydarzyć dzięki systemom ERP, które w wielu branżach okazują się po prostu niezastąpione.