Pozycjonowanie zdjęć w Google – najważniejsze wskazówki

Każda osoba, która ma własny portal, marzy o tym, aby zwiększyć jego popularność. Szczególnie ważne jest to w przypadku niedawno założonych sklepów internetowych. Jak więc przyciągnąć potencjalnych klientów? Istnieje pewien ciekawy sposób pozwalający zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Chodzi o pozycjonowanie grafik w Google. W artykule przedstawimy różne porady, dzięki którym ta czynność okaże się bardzo skuteczna.

Google Grafika, czyli brama do naszego portalu

Zanim jednak przejdziemy do najważniejszego tematu, najpierw wyjaśnimy, dlaczego Google Image cieszy się dużą popularnością. Otóż okazuje się, że dzięki tej wyszukiwarce obrazków wielu ludzi może trafić bezpośrednio na naszą stronę. Zdjęcia przyciągają bowiem większą uwagę niż tekst pisany. Jako właściciele witryn internetowych pamiętajmy jednak o odpowiednim zoptymalizowaniu grafik. Wówczas jest szansa, że grupa odbiorców stanie się coraz bardziej liczniejsza. Szczególnie ma to znaczenie w przypadku konkretnych branż opierających się głównie na obrazkach (np. chodzi o firmy odzieżowe czy meblowe). Zobaczmy więc, jakimi wskazówkami opracowanymi przez specjalistów SEO warto się kierować, aby pozycjonowanie grafik w Google okazało się bardzo efektywne.

Pozycjonowanie zdjęć – kilka najważniejszych wskazówek

Jeżeli chcemy, aby zdjęcia pochodzące z naszej witryny na pewno znalazły się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musimy je odpowiednio nazwać. Unikajmy polskich znaków i stosujmy frazy kluczowe. Taka krótka nazwa powinna oczywiście nawiązywać do tego, co widać na grafice. Nie zapominajmy również o tym, że im mniejsza waga obrazka, tym jego jakość pozostawia wiele do życzenia, dlatego używajmy formatu .png zamiast .jpg. Rozmiar (niezbyt duży, aby strona ładowała się szybciej) oraz oryginalność także są istotne, kiedy mamy do czynienia z pozycjonowaniem grafik w Google.

Inne sprawdzone porady

Wsparciem dla skutecznej czynności, jaką jest pozycjonowanie zdjęć, będzie również stworzenie odpowiedniej mapy strony, gdzie znajdują się adresy URL do wszystkich plików graficznych. Dodatkowo warto przygotować ALT, czyli pomagający w indeksacji opis alternatywny, składający się z maksymalnie piętnastu słów. To nic innego jak specjalny drogowskaz dla robotów Google grafika. Uwaga! Zdjęcia, która znajdują się na konkretnym portalu muszą być zawsze powiązane z jego tematyką. Nie bez znaczenia są też ich dane strukturalne, a więc rozszerzone objaśnienia zawierające informacje o produktach ukazanych na grafikach.

Post Author: admin