Współczesny biznes nie ma dziś szans powodzenia, jeżeli nie jest obecny w sieci, a reklama w Internecie to najskuteczniejszy sposób, aby dotrzeć dziś do znacznej większości grup docelowych. Marketing internetowy to jednak bardzo szerokie pojęcie, a form promocji w Internecie jest wiele. Jaka reklama internetowa będzie więc najskuteczniejsza?
Mnogość metod reklamy w Internecie
Na pytanie to nie ma odpowiedzi jednoznacznej, ponieważ wiele zależy zarówno od rodzaju prowadzonego biznesu, jak i od grupy docelowej. Powszechnie przyjmuje się jednak, że w większości przypadków najlepiej sprawdzą się dobrze zaplanowane działania SEO (Search Engine Optimization), które sprawią, że dana strona internetowa przyciągnie organiczny ruch.
Dobrze zaprojektowana strona a organiczny ruch
Przyciągnięcie na stronę ruchu organicznego oznacza, że stronę odwiedzą przede wszystkim przedstawiciele ważnej dla nas grupy docelowej. Dzięki działaniom w zakresie SEO nasza strona będzie o wiele bardziej widoczna w przeglądarce. Należy jednak dodać, że aspektem tym powinni zająć się specjaliści, i to jak najlepsi, gdyż SEO to nie tylko dobór słów kluczowych, jak się jeszcze do niedawna uważało. Aby strona była przychylnie traktowana przez algorytmy indeksujące, powinna być zoptymalizowana także na głębokim poziomie, już na etapie jej tworzenia, a jeżeli posiada się już stworzoną stronę, trzeba ją nieraz gruntownie przebudować.
Reklama w Internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych
Zdarza się jednak, że nasza grupa docelowa wcale nie będzie wchodziła na stronę z przeglądarki, a głównie z mediów społecznościowych. Reklama internetowa możliwa jest w zasadzie na każdym z głównych portali społecznościowych, a każdy posiada bądź to wbudowane narzędzia, bądź istnieją aplikacje i usługi form trzecich umożliwiające stworzenie kampanii w mediach społecznościowych i zarządzanie nimi.
Reklama w internecie za pomocą mediów społecznościowych powinna być też dobrze przemyślana, gdyż często zdarza się, że nasza grupa docelowa przebywa głównie na jednym z nich, a czasem bywa mocno rozproszona.
Które portale społecznościowe wybrać na potrzeby reklamy w Internecie?
Skuteczny marketing internetowy w mediach społecznościowych możliwy jest między innymi na Twitterze, Facebooku, Pintereście czy na LinkedIn, a także na Instagramie. Każdy z tych portali posiada cechy charakterystyczne, odmienne wytyczne dotyczące treści, a także własną pulę użytkowników, których potrzeby i reakcje mogą często różnić się od tych obserwowanych u użytkowników innych portali społecznościowych.
Istotą marketingu internetowego jest dokładne przeprowadzenie badań dotyczących grup docelowych, a następnie skonstruowanie reklamy internetowej, która będzie skrojona na miarę danego biznesu i jego potencjalnych klientów. Dlatego też reklamę naszego biznesu w Internecie warto powierzyć specjalistom.