Symfonia sage – zarządzanie firmą

Współczesne zarządzanie każdą firmą nie wygląda tak samo jak dawniej. Dziś jest łatwiej, bo pomagają w tym komputery, a dokładniej odpowiednie aplikacje, jak np. program Sage Symfonia. Przyjrzyjmy się ogólnie, na czym polega jego działanie.

Symfonia sage – najważniejsze informacje

Symfonia to nie tyle program, co bardziej rozbudowany, ale dość przejrzysty w obsłudze, system, który kompleksowo wspomaga nadzorowanie różnymi przedsiębiorstwami. Takimi, które mają dowolny profil swoje działalności. Należy dodać, że jest on oparty o ciągle aktualizowaną oraz rozwijaną technologię. Gwarantuje ona bezpieczeństwo danych firmy.

Od 2014 roku program ten nie jest już wspierany przez Microsofta dla Windows XP. Dlatego Rządowy Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe (tzw. CERT ) zarekomendował zaplanowanie migracji systemów używanych w firmach na te nowsze, wspierane przez producenta wersje systemów operacyjnych. I tak pojawiła się aplikacja Sage Symfonia 2.0, dzięki której obniżono koszty związane z odnowieniem oraz bezpieczeństwem danych.

Symfonia dla różnych działów firmy

Program Symfonia 2.0 posiada kilka oczywistych zalet. Poza wysokim poziomem wspomnianego bezpieczeństwa i rozszerzonej funkcjonalności, współpracuje z serwisami NIP i VIES. To nie wszystko. Jego komfort użytkowania jest wysoki. Pozwala na raportowanie w formacie JPK. Umożliwia też dostęp do wydajnych, szybkich aktualizacji. No i jeszcze pobiera dane kontrahentów z GUS.

W skład tego systemu wchodzą mniejsze programy zarządzające konkretnym działem firmy. Po pierwsze Finanse i Księgowość. Tutaj aplikacja realizuje wszelkie operacje księgowe, czyli m.in. buduje plany kont, łatwo księguje raporty poprzez automatyczny bilans zamknięcia, umożliwia robienie pełnych rozrachunków i rozliczeń oraz gotowych (albo definiowanych) przez użytkownika sprawozdań. Z kolei program Analizy Finansowe wspomaga pracę analityka finansowego. Pozwala więc na przeprowadzenie dodatkowych analiz różnorodnie agregowanych danych. A obsługujący drukarki fiskalne Symfonia Handel zarządza gospodarką magazynową (pełną ewidencją stanów magazynowych). Dzięki niemu wystawia się niezbędne dokumenty: sprzedaży, magazynowe oraz zakupu. A także można zaplanować i prowadzić określoną politykę sprzedaży. Są jeszcze Kadry i Płace oraz Środki Trwałe. Ta pierwsza aplikacja administruje płacami i danymi kadrowymi pracownika (pomaga w prowadzeniu kompletnej dokumentacji, a także wspomaga planowanie i ewidencję czasu pracy i płac). Natomiast Środki Trwałe to program Symfonia, który ułatwia ewidencjonowanie i amortyzowanie środków trwałych (dodatkowo też wartości prawnych).

Co bardzo ważne, wszystkie powyższe programy Symfonia Sage działają samodzielnie lub wzajemnie ze sobą współpracują.

Post Author: admin