Marketing to dziedzina, która nieustannie ewoluuje. Co rusza pojawiają się nowe startego marketingowe, których istnienie wymusza rozwój technologiczny oraz pojawianie się coraz to nowszych produktów i usług. Zmiany w tej dziedzinie to też efekt tego, że odbiorcy uodparniają się na tradycyjne formy reklamy i przestają je zauważać. Specjaliści od marketingu muszą więc stosować oraz nowsze metody marketingowe. Jedną z nowszych jest właśnie content marketing, zwany marketingiem treści.
Ten rodzaj marketingu to znacznej mierze efekt coraz mniejszej skuteczności tych form reklamy, które bazują na jednokierunkowym działaniu, czyli na przekazie w stronę klienta. Ten natomiast nie ma możliwości żadnej interakcji. W przypadku content marketingu jest inaczej, ponieważ umożliwia on nawiązanie relacji dwukierunkowej poprzez zaangażowanie i interakcję z odbiorcą. To właśnie sprawia, że ta forma marketingu jest dużo skuteczniejsza od innych, lepiej postrzegana, a tym samym coraz częściej stosowana.
Na czym polega content marketing?
Pod pojęciem marketingu treści należy rozumieć taką formę działań, które mają na celu nie tylko przekazać odbiorcy reklamę, ale też nieść za sobą interesującą treść. To właśnie zawartość takiej reklamy, czyli content, przyciąga odbiorcę, a ten wraz z nią przyswaja przekaz reklamowy. Marketing treści to zatem nic innego jak wartościowa treść, której poszukuje klient. Najczęściej jako strategie content marketingowe stosuje się tekst opatrzony grafikami i filmami. Bardzo często bowiem treści takie są poszukiwane przez odbiorców w internecie. Wartościowa treść ma przyciągnąć internautę, a dzięki wartościowej treści ten bardziej przychylnie patrzy na przekaz reklamowy.
Rodzaje i kanały dystrybucji marketingu treści
Poza wspomnianymi wyżej treściami tekstowymi, treści content marketingowe mogą przybierać formę filmów, nagrań audio, infografik, aplikacji, prezentacji i innych. Te mogą stać się częścią tekstów eksperckich, artykułów sponsorowanych, wpisów blogowych, filmów instruktażowych, recenzji czy opisów produktów. Bardzo często strategie content marketingowe obejmują prowadzenie blogów firmowych stanowiących element witryny firmowej. Poza internetem, marketing treści może być stosowany we wszelkich kanałach dystrybucji, w tym w prasie, w radiu, w telewizji, na ulotkach czy gazetkach firmowych, a te można idealnie dopasować do preferencji odbiorców, ich wieku, płci, pochodzenia, wykształcenia i innych kryteriów.