Przedsiębiorcy coraz częściej zadają sobie pytanie co zrobić, aby odnieść sukces w biznesie internetowym. Nie wystarczy mieć przecież dobrą stronę, musi się ona także znajdować na wysokich pozycjach w rankingu. Szanse na odniesienie sukcesu może zwiększyć połączenie dwóch ścieżek, a mianowicie pozycjonowania oraz optymalizacji strony www.
Pozycjonowanie strony internetowej
Niektórzy wyobrażają to sobie tak – przychodzą do specjalistów seo, uiszczają wskazaną kwotę i na drugi czy trzeci dzień ich strona internetowa nagle znajduje się w czołówce rankingu. Niestety w tym fachu nic nie dzieje się za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, a na efekty działań pozycjonujących trzeba czekać nieraz nawet długimi miesiącami. Samo pozycjonowanie opiera się w ogromnej mierze na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do witryny. Można założyć, że z im większej ilości miejsc cieszących się prestiżem będą prowadzić linki do witryny, tym lepsze pozycje będzie ona zajmować w rankingu wyszukiwania.
Optymalizacja a duplikaty
Inną kwestią wartą uwagi jest optymalizacja strony internetowej. Bez niej trudno wyobrazić sobie skuteczność pozycjonowania. Co więcej, pozytywne efekty w postaci wzrostu w rankingu może przynieść sama optymalizacja. Bardzo niekorzystne są chociażby duplikaty, zwłaszcza contentu. Duplikat czy to treści czy opisu meta lub tytułu strony może skutkować obniżeniem rankingu strony. Wyszukiwanie duplikatów jest możliwe przy pomocy specjalnych narzędzi. Niektóre z nich są zupełnie darmowe, jak chociażby Search Console, dawne Narzędzia dla Webmasterów Google. W sekcji udoskonaleń można znaleźć wskazówki, na co trzeba zwrócić uwagę, możliwe jest też tam wyszukiwanie duplikatów w description czy title. Podwójne meta-opisy działają niekorzystnie z tego względu, że mogą wprowadzić w błąd użytkownika. Każda podstrona powinna mieć swój indywidualny opis dotyczący stricte jej zawartości. Dzięki temu także i robotowi wyszukiwarki będzie łatwiej się zorientować z jakimi treściami na konkretnej stronie ma do czynienia. Podwójne meta-opisy to częsty błąd zwłaszcza wśród osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tworzeniem stron internetowych i jeszcze nie maja wprawy w jej opisywaniu i optymalizacji pod kątem najważniejszych i najbardziej pożądanych fraz kluczowych.