Przesyłki kurierskie

Ostatnie miesiące dość mocno dowiodły, jak bardzo potrzebne są przesyłki kurierskie. Mowa jest tutaj oczywiście o okresie, w którym to na całym świecie byliśmy świadkami zjawiska pandemii wirusa SARS Cov-2 i związanego z nim lockdownu. W wielu przypadkach nie mogliśmy wychodzić z domu lub wychodzenie takie nie było zalecane. Zakupy najbezpieczniej było zatem robić w sieci.

Firmy kurierskie, z których najlepiej jest skorzystać

Przesyłka kurierska powinna do nas dotrzeć najczęściej w przeciągu dwóch lub trzech dni roboczych, w zależności od obostrzeń wprowadzonych w poszczególnych krajach. Czasem czas dostawy mógł się wydłużać. Właściwie ciężko jest powiedzieć, czy któraś firma jest lepsza lub gorsza. Bardzo często przesyłka kurierska jest dostarczana lub nie, bardziej z winy kuriera niż samych firm. Kurierzy, którzy często mają bardzo dużo zleceń, nie zawsze i nie wszędzie chcą jeździć. Jeżeli na przykład przesyłka nie leży idealnie na trasie ich przejazdu, a przesyłek mają dużo, mogą doręczenia zaniechać. Znane są przypadki, kiedy bez próby doręczenia, paczka lądowała na dyspozytorni firmy kurierskiej, gdzie i tak musieliśmy udać się i odebrać ją osobiście.

Co zrobić w takiej sytuacji?

Firmy kurierskie charakteryzują się tym, że właściwie przynajmniej kilka na każdym obszarze naszego kraju funkcjonuje, więc jeśli mamy problem z jakąś firmą kurierską, nasze paczki nie docierają na czas lub z dużym opóźnieniem, wówczas powinniśmy po prostu spróbować innej firmy kurierskiej. Przesyłki kurierskie niezrealizowane możemy oczywiście reklamować, ale bardzo rzadko tego typu reklamacje mają jakiś wpływ na to, jak później wygląda obsługa naszego rejonu. Jest to spowodowane w dużej mierze tym, że bardzo wiele firm kurierskich zatrudnia kurierów, ale na zasadzie własnej działalności gospodarczej i z tego powodu, bardzo ciężko jest od kuriera cokolwiek egzekwować.

Jakie działania zatem podejmować?

Specjaliści związani z branżą logistyczną są niemal jednomyślni w tym, że jeżeli mamy problem z firmą kurierską, to najlepszą metodą na to, aby zostały podjęte jakieś kroki, to po pierwsze reklamować usługi, a po drugie o ile to możliwe, rezygnować z usług firmy, z której jesteśmy niezadowoleni. Rynek po prostu zweryfikuje, która firma jest lepsza lub gorsza a firma, która z jakiegoś powodu zauważy spadek obrotów na danym terenie, będzie musiała zbadać sprawę i ostatecznie wprowadzić rozwiązania, które poprawią standard obsługi.

Post Author: admin