Prowadząc firmę będąca spółką akcyjną trzeba prowadzić pełną księgowość. Konieczne jest zatem zatrudnienie wyspecjalizowanej firmy księgowej, która nie tylko będzie ewidencjować bieżące rozliczenia, ale również sporządzać raporty i bilanse okresowe i roczne, które są obowiązkiem w przypadku prowadzenia pełnej księgowości. Zatem, aby wszystkie dane finansowe znajdowały się w jednej bazie danych, warto korzystać z wyspecjalizowanych narzędzi, takich jak Symfonia program księgowy.
Symfonia księgowość – komfort prowadzenia rozliczeń
Dzięki wyspecjalizowanemu programowi księgowemu ułatwia się pracę księgowych, którzy wszystkich obliczeń dokonują na podstawie gotowych formuł i algorytmów. Dodatkowo każde działanie zapisywane jest w programie i jest do niego dostęp w każdej chwili. Dzięki temu sporządzanie sprawozdań dla przedsiębiorcy jest łatwe, a dostęp do danych bezpośredni. Oczywiście wszystkie dane zabezpieczone są hasłami i wgląd w poszczególne rozrachunki mogą mieć jedynie osoby znające klucze dostępu. W ten sposób wszystkie dane firmy są chronione przed dostaniem się w niepowołane ręce. Ponadto księgowi mogą generować rachunki i faktury online i rejestrować je w systemie, a także zlecać polecenie przelewu, np. na poczet stałych zleceń i opłat realizowanych w każdym miesiącu.
Symfonia program księgowy – na potrzeby każdej firmy
Symfonia księgowość to program, który można dostosować do potrzeb własnej firmy. Może działać w ramach platformy online. Faktury mogą być przesyłane z działu sprzedażowego do działu handlowego bezpośrednio. Dzięki temu usprawniona zostaje praca księgowych i ograniczone generowanie dokumentów papierowych. Również kontrahenci mogą przesyłać bezpośrednio do wystawione faktury, które od razu są księgowane. Przedsiębiorca ponadto ma wgląd we wszystkie wykresy sprzedażowe i aktualne analizy prowadzonej działalności. Dzięki temu ma możliwość reagowania w sytuacji, gdy podjęte działania nie przynoszą pożądanych profitów lub wręcz powodują straty dla prowadzonej firmy. Korzystanie z rozwiniętych programów dla księgowości, takich jak Symfonia jest koniecznością, aby działalność prowadzona była zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pozwala uniknąć błędów i problemów z niewłaściwym rozliczaniem przedsięwzięć prowadzonych przez firmę. Umożliwia również zestawienie kontroli płatności VAT.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z https://www.tradiss.pl/system-sage-symfonia/symfonia-finanse-i-ksiegowosc.html