CV jest tym dokumentem, od którego każdy poszukujący pracy zaczyna swój kontakt z potencjalnym pracodawcą. Dlatego warto zastanowić się co napisać w cv, aby było ono najbardziej przemawiające i przyciągnęło uwagę spośród innych tego typu zgłoszeń.
Czym jest cv i dlaczego jest ważnym etapem w poszukiwaniu pracy?
Dokument zgłoszeniowy do procesu rekrutacji na konkretne stanowisko pracy u danego pracodawcy jest formą pierwszego kontaktu, który ma często decydujący wpływ na dalszy przebieg pozyskiwania pracy.
Jeśli podejdziemy do niego w sposób profesjonalny oraz z wiarygodnych źródeł dowiemy się co napisać w cv, możemy mieć znacznie większe szanse na pokonanie kontrkandydatów. Warto więc stworzyć dokument zgodnie z najnowszymi trendami.
Curriculum vitae jest zbiorem danych personalnych, informacji o przebiegu kariery zawodowej, a także indywidulanych osiągnięciach, preferencjach oraz cechach charakteru, które mogą przeważyć o wyborze konkretnego kandydata na stanowisko pracy.
Jak powinno wyglądać dobrze napisane cv?
O tym, co napisać w cv można dowiedzieć się z licznych poradników oraz zbiorów gotowych wzorów tego rodzaju pism. W sieci internetowej znajdują się także interaktywne arkusze, które można wypełnić swoimi danymi, a gotowy dokument będzie miał prawidłową formę.
Pisanie cv powinno być starannie przemyślane, przejrzyste i zawierać nagłówki, akapity oraz poprawny pod względem gramatycznym język. Tylko takie podejście do cv gwarantuje, że zainteresuje ono potencjalnego pracodawcę i doprowadzi do rozmowy kwalifikacyjnej.
Układ graficzny jest równie ważny, jak informacje, które są zawarte w cv, powinien wyglądać porządnie, przejrzyście i eksponować to co najważniejsze czyli faktyczne dane personalne, opis wykształcenia, kariery zawodowej oraz indywidualnych preferencji przyszłego pracownika.
Czy cv powinno być długie, a podane szczegóły bardzo rozbudowane?
Prawidłowo skonstruowane cv powinno posiadać maksymalnie dwie strony, dlatego umieszczanie w nim zbyt wielu szczegółów oraz rozpisywanie się nie jest pożądane. Należy dobrze wyważyć proporcje pomiędzy koniecznymi danymi, a dodatkowymi informacjami.
Nadmierne rozpisywanie się może wywołać skutek odwrotny od zamierzonego, raczej znużyć rekruterów, niż spowodować ich zainteresowanie.
Trzeba pamiętać, że cv jest dokumentem należącym do grupy marketingowych, dlatego powinien być skoncentrowany na konkretnych faktach, ale także napisany zachęcającym językiem, który doprowadzi do kontaktu osobistego i rozmowy kwalifikacyjnej.