CV od profesjonalisty

Cudów nie ma – żeby dostać dobrą pracę trzeba wyróżnić się z tłumu. Trzeba przebić się do świadomości rekrutera przez setki zgłoszeń, które trafiają na jego skrzynkę mailową każdego tygodnia. Nie da się tego zrobić bez odpowiedniego CV. Odpowiedniego czyli profesjonalnego, dopasowanego do posiadanego doświadczenia i do stanowiska, na które się aplikują. A do tego pozytywnie wybijającego się na tle innych.

Przykładowe CV

W Internecie jest wiele przykładowych CV i wiele szablonów, z których można skorzystać. Oczywiście jest to rozwiązanie możliwe do wykorzystania, ale kryje się za nim ryzyko, że takie CV nie będzie się niczym szczególnym wyróżniało. Nie wiadomo, poza tym, które szablony i przykładowe CV z tych ogólnie dostępnych są skuteczne. Nie ma pewności, że wpisanie się w gotowy schemat przełoży się na jakość dokumentu. Szablony i uniwersalne CV są dobre wtedy, gdy chcemy zamieścić je na portalach służących rekrutacjom. Zamieszczone tam CV musi być, siłą rzeczy, najbardziej ogólne, prezentujące szeroki wachlarz zalet i umiejętności kandydata. Ale to jedyne miejsce, gdzie takie ogólne CV się sprawdzi. W każdym innym przypadku lepiej sprawdzi się CV pod konkretne ogłoszenie. To jest zresztą jeden z wyróżników profesjonalnego CV. przykłady CV źle napisanych krążą w sieci jak przestrogi.

Skuteczność

CV to formalny dokument, który ma określony cel. Jego zadaniem jest doprowadzić do zaproszenia kandydata na spotkanie rekrutacyjne. Dobre CV to skuteczne CV. Musi korzystnie przedstawić kandydata w taki sposób, żeby było jasne, jakie kompetencje i umiejętności przydatne dla pracodawcy posiada. Z życiorysu i doświadczenia trzeba wybrać to (i tylko to), co jest ważne i co będzie odpowiadało na potrzeby pracodawcy. Dobre CV ma pokazać pracodawcy korzyści, jakie będzie miał po zatrudnieniu tego właśnie a nie innego kandydata. Profesjonalne CV musi „sprzedać” kandydata i to jeszcze zanim zamieni on choć słowo z przyszłym pracodawcą.

Zadanie dla profesjonalisty

Osoba, która zawodowo pisze CV ma niezbędne doświadczenie i umiejętności, które pozwalają jej przygotować tekst zgodnie z obowiązującymi zasadami, ale w sposób pozwalający na zachowanie indywidualizmu. Można to przyrównać do korzystania z usług innych specjalistów, na przykład prawników. Da się samemu napisać pismo do sądu, ale skuteczniejsze będzie, gdy przygotuje je prawnik. Podobnie z curriculum vitae – to formalny dokument, który ma określoną budowę, formę, stronę wizualną. Pisanie CV wymaga wiedzy, którą profesjonalista dysponuje.Profesjonalne CV zwiększa skuteczność poszukiwań nowej pracy. Warto oddać jego przygotowanie w ręce zawodowca i cieszyć się sukcesem.

Post Author: admin