Marketing to z pewnością dynamicznie rozwijająca się dziedzina, bo też dóbr czy usług do oferowania dla klientów jest coraz więcej. Warto wspomnieć, że mowa przecież nie tylko o klientach indywidualnych, ale również klientach biznesowych. Współczesne trendy dotyczące marketingu wartość lecieć w związku z pasją zawodową lub też z czystej ciekawości.
Content marketing blog
Jeden z zupełnie nowych obszarów dotyczących marketingu to content marketing, którego prawdziwym sercem jest influence marketing. To coraz częściej używany termin, niejednokrotnie znany nie tylko sprzedawcom e-marketerom, ale też laikom. Odkąd internet zaczął rozwijać się w nieprawdopodobnym wręcz tempie, a spora część zakupów została przeniesiona do świata sklepów wirtualnych, nic nie wygląda już tak samo. Narodził się content marketing, który wykorzystuje między innymi wpływ osób znanych z internetu. Content marketing blog to ciekawe miejsce w sieci, w którym można przeczytać więcej na ten temat. Każdy z nas jest odbiorcą treści w internecie, które publikowane są na blogach czy forach, a nawet w zwykłych artykułach na portalach. Warto wiedzieć, że część produktów czy usług to rzeczy polecane w ramach kampanii marketingowych z influencerami.
Komu wierzyć w internecie?
Twórcy internetowi coraz częściej podkreślają, że dany wpis na blogu to artykuł marketingowy, a zatem że powstał w ramach współpracy z jakąś marką czy firmą. Każdy dobry twórca internetowy najczęściej poleca tylko i wyłącznie te rzeczy, z których sam z radością korzysta i które może rekomendować. Z drugiej strony warto wspomnieć też o obszarze tak zwanych mikro influencerów. To osoby dopiero budujące swoją sieć odbiorców, którzy też chcą zarabiać na reklamach w internecie. W ich przypadku najczęściej firmy oferują jednak rozliczenie barterowe, czyli polegające na przekazaniu prezentu rzeczowego, a nie pieniędzy. Odbiorcy często oburzają się, że mikroinfluencerzy pokazują na swoich kontach społecznościowych wszystko i nic. Że reklamują mnóstwo różnych kosmetyków i innych takich gadżetów, które otrzymują za darmo. Dobry artykuł marketingowy u dużego twórcy internetowego może być jednak naprawdę ważnym tropem podczas decydowania się na różne zakupy w internecie. Trzeba tylko znaleźć opiniotwórczą osobę, która na różne produkty i usługi patrzy szerzej oraz nie reklamuje wszystkiego co popadnie.