Dzisiaj, aby z sukcesem sprzedawać swoje towary lub usługi, trzeba ciągle być o krok przed konkurencją. No, chyba, że nie mamy konkurencji, bo nasz produkt jest niszowy. Jednak typowy przedsiębiorca obawia się działań konkurencji i stara się zrobić wszystko, by przekonać klientów do siebie i swojej firmy.
Google merchant center – co to jest?
Dzisiaj nie da się ukryć, że duża część sprzedaży odbywa się w Internecie. Oczywiście, ciągle da się spotkać punkty tylko i wyłącznie stacjonarne, które w ogóle nie mają ani witryny internetowej ani wzmianki o swoim istnieniu w mediach społecznościowych. To jednak rzadkość. Takie firmy mają swoich wiernych i stałych klientów, którzy dowiadują się o działalności firmy innymi kanałami. Normą jednak jest dzisiaj sprzedaż w Internecie.
Usługa, która ma usprawnić cały proces to właśnie google merchant center. Chodzi o połączenie sklepu internetowego z Google. Jeżeli przedsiębiorca chce oferować swoje towary w Zakupach Google, to drogą do tego jest właśnie google merchant center. Dzięki temu informacje o produktach zostaną przesłane do wyszukiwarki Google. Cały proces zakupów zostanie mocno usprawniony, a klient będzie miał zawsze aktualne informacje na temat dostępności, ale też ceny produktu. To ważne szczególnie teraz, kiedy ludziom mocno się śpieszy i nie chcą czekać. A konkurencja przecież nie śpi.
Szybko, dobrze, tanio
Doskonale znamy schemat, że jeżeli coś będzie zrobione szybko i tanio, to nie będzie zrobione dobrze. Jeżeli coś będzie zrobione szybko i dobrze – to nie będzie tanio. Jeżeli chcemy mieć coś tanio i dobrze – to nie będzie szybko. Ludzie w XXI wieku zazwyczaj chcą mieć wszystko natychmiast, już, w tej chwili. Nie chcą czekać, bo czas to pieniądz. Dlatego właśnie usługa taka jak google merchant center jest dla przedsiębiorców dużą pomocą. Dzięki temu klient będzie miał zawsze dostęp do aktualnych informacji o produkcie. Nie będzie trzeba tracić cennych minut na szukanie gdzie indziej, jeżeli można załatwić wszystko jednym kliknięciem. W Internecie cała procedura zakładania konta w google merchant center jest opisana przystępnie i szczegółowo, dzięki czemu nikt nie będzie miał z tym problemu. Kampanie produktowe z pomocą Google Ads już wielu przedsiębiorcom przyniosły realne duże zyski. Google merchant center to znakomite narzędzie, aby prezentować swoją ofertę dla użytkowników Google. Zdjęcia produktów i ich ceny, to najlepszy sposób, w jaki klient może zdecydować się na zakup. Wszystko jest jasne i czytelne.