Marketing w sieci

Marketing to podstawa w dzisiejszym cyfrowym świecie. Fakt ten dostrzega coraz większa liczba przedsiębiorców. Dobra reklama a przede wszystkim zwiększenie zasięgów stron nie jest możliwe bez dobrego pozycjonowania stron oraz odpowiedniego ich otagowania. W tym artykule przedstawione zostanie narzędzie pomagające w kontroli i uporządkowaniu tagów – google tag manager.

Czym jest google tag manager?

Tag manager google to narzędzie umożliwiające pomiar ruchu na stronie, obserwację i zarządzanie kampaniami online oraz badanie preferencji oraz zachowania użytkowników. Narzędzie tag managera istnieje w sieci od 2005 roku a korzystanie z niego jest całkowicie darmowe. Dla marketerów to pomoc niezbędna umożliwiająca im sprawne kontrolowanie fragmentów kodów i tagów.

Zbyt duża liczba nieuporządkowanych tagów skutkuje często problemami, zaburzonym pomiarem i w konsekwencji poborem danych niezgodnych ze stanem faktycznym. Prawidłowe ułożenie tagów i ich harmonijna praca pozwala znacznie usprawnić kontrolowaną stronę internetową. Użycie tag manager google pozwala wyeliminować te problemy i znacznie przyspieszyć tempo pracy strony.

Jak pracować z google tag manager?

Najstraszniejsze dla początkujących użytkowników może być samo wdrożenie w narzędzie i rozpoczęcie korzystania z niego. Wbrew pozorom nie ma się czego bać, wystarczy kierować się podanymi instrukcjami. Pierwszym krokiem będzie bez wątpienia zarejestrowanie się do systemu na co składa się założenie konta oraz kontenera. Kontenery posiadają wszystkie witryny firm, zawierają one wewnątrz siebie tagi śledzące.

Po utworzeniu konta i kontenera klikamy przyciskiem przechodząc do podanego fragmentu kodu, który powinien być użyty na stronie którą chcemy poddać działaniu tag manager google. Wyświetla nam się wiele opcji wyboru tagów. Należy od razu wybrać jeden z tam podanych tagów aby móc przejść do kolejnych kroków.

Następnymi krokami w użytkowaniu tag managera będzie dodanie tagów google analytics oraz innych wybranych. Wymaga to chwili cierpliwości, ale wystarczy, że będziemy kierowali się podpowiedziami, które oferuje system a obsługa narzędzia będzie prosta. Po włączeniu google analytics pozostaje nam dodanie reguł. Reguły wpisujemy lub wybieramy z dostępnych. Dla początkujących dobrym wyborem będzie wybrać wszystkie strony. Potem należy już tylko potwierdzić użycie narzędzia przyciskiem opublikuj.

Post Author: admin